Domowa jarzynka


Już jakiś czas temu powiedziałam dość chemii w jedzeniu. Koniec z polepszaczami smaku, aromatu którymi jesteśmy faszerowani z każdej strony. I tutaj postanowiłam się pokusić o stworzenie własnej mieszanki warzywnej do wszelkich zup, sosu, mięs i dań jednogarnkowych. To naprawdę jest dziecinnie proste. Przepis na tą aromatyczną mieszankę przypraw pochodzi ze strony Ewy Wachowicz. 

Składniki:
  • 100g suszonych warzyw (mieszanka: marchew, pasternak, pod, seler, cebula, nać pietruszki, lubczyk)
  • 1 łyżka suszonej cebuli
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 2 łyżeczki lubczyku
  • 2 łyżeczki przyprawy włoskiej (oregano, bazylia, pieprz, tymianek, rozmaryn, czosnek)
  • kilka ziaren pieprzu ( u mnie łyżeczka mielonego pieprzu)
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 3 łyżeczki soli morskiej
Wszystkie składniki rozdrobnić za pomocą blendera (powinny być zmielone na "piasek"). Ja pokusiłam się by zblendować część warzywa, a resztę zachować w całości. Przełożyć do szczelnie zamkniętego słoiczka. 

Komentarze

Popularne posty