Kakaowa manna z chrupiącą posypką



Co by tutaj zjeść na podwieczorek? Kręciłam się po kuchni i drapałam się po głowie. Rzuciłam spojrzenie na słoik pełen orzechów laskowych i już widziałam - tak to jest to! Orzechowo - kakaowa manna na mleku ryżowym z rodzynkami, czyli istne niebo w gębie. Gdy tylko wyobraziłam sobie to połączenie, zrozumiałam czego potrzebują moje kubki smakowe i głodny brzuszek. Przepis na ten przysmak jest dziecinnie prosty, a w dodatku niezbyt słodki - jedynie rodzynki osładzają utaj mannę więc jeśli uznacie, że lubicie bardziej słodsze podwieczorku proponuję dodać miód wielokwiatowy  naturalny bądź pokrojone drobno daktyle, które idealnie słodzą waszą miseczkę manny. Smacznego!

Składniki:
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 1 szklanka mleka ryżowego (250 ml)
  • 1 łyżeczka gorzkiego kakao
  • 1 duża kostka gorzkiej czekolady 70% kakao
  • 1 łyżeczka (czubata) rodzynek 
  • 2 łyżki orzechów włoskich 
Przygotowanie:
  1. Mleko wlać do garnuszka i doprowadzić do wrzenia.
  2. Stopniowo wsypywać kaszę mannę i energicznie wymieszać rózgą, aby nie powstały grudki. 
  3. Zmniejszyć ogień, dodać kakao (jeszcze przed zgęstnieniem manny).
  4. Gotować przez 3-4 minuty, następnie przełożyć do miseczki posypać kruszonymi orzechami, startą gorzką czekoladą i rodzynkami.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty